Graphics Girly Graphics

Bila hati diketuk org,tapi aku masih membisu





okey title aku ni asyik nak gempak je kan,kan,kan
(hehehe)
okey aku memang suke gelak sorang2
(semenjak bila aku anggau,merepek meraban ni..haha)

Okey setelah sekian lama Anis tunggu someone yang menerima seadanya diri  yang hina ni
dan pertama kalilah orang suka kita depan mata
dulu cinta jarak jauh..buruk baik kita tak athu
alhamdulilah dah ada sudi terima kita
(sangat bersyukur...hhe)

Walaubagaimanapun...........
banyak benda dan perkara masih lagi wat aku tak boleh terima dia


AKU TAK SEDIA
Okey terus terang masa aku sangat kritis dan kritikal ! aku tak ada masa nak bercinta.hidup aku sendiri pun tunggang langgang. mesti dia pening dan mintak breakup 24hours ! (HAHA..kesian aku..hurmm)lagipun perjalanan aku nak menuntut ilmu masih jauh lagi..aku tak nk yang kejar tak dapat yang dikendong berciciran...

AKU TAK PANDAI MACAM DIA
terus terang aku ni bukanlah pandai macam dia..dia..dan dia..hebat.Belajar pandai..aku apa ada..notes sepah2 cantik2 tapi susah benar nak melekat..! (banyak minum air bersemut kot =..=) tapi aku jenis bukan bajet good2 lah..bukan suka berlagak pandai(walaupun kdang2 ad..hihi) tapi aku bab ilmu aku jenis tak malu nak tanya even though dengan adik junior aku...aku tak nak sesat sesorang..nti tak jumpe jalan pulang!


AKU NI KUAT MERAPU
Ohhh..merapu ni memang part time job aku kalau tak stress dan tak ada kerja..menyakat orang siang malam..dan tak semua suke kan??kadang2 malas nak layan merapu merepek meraban aku ni ok just keep quite !(jangan bawak sampai ke tua sudah lahh perangai ni..errmmm)



AKU TAK SEMPURNA UNTUK JADI PENDAMPING MALAM (ayat serammm...)
Okey ayat bikin hot lagi !! Pendamping malam..yuksss..bukan2 pendamping malam ..karang ada yang seriau tak boleh tidur ..aku tak sesuai jadi pendamping malam diri kamu...aku ni banyak kekurangannya dari segi komunikasi..aku memang lemah nak bercakap terus terang..*MALU.Aku ni banyak kekurangan dari personaliti,gaya hidup dan pemikiran aku agak kolot sikit lahh.. <----terus terang !

AKU NI MALULAH NAK BERCINTA CINTUN BERDATING2
Okey..sampai sekarang aku malu lau nak keluar nak berdating2 bagai..kalau nak keluar mesti ajak kawan perempuan.okey jangan cakap nak berdating gan pakwe lah kan,nak keluar gan kawan2 lelaki pun mesti ada seorang kawan perempuan (Bukan nak bajet poyo tapi hakikanya itulah aku! yang kenal aku tahulah)..nak kata baik sangat Allahualam..baik ke?aku jadi segan nak jumpe face to face..lagipun mama didik aku dengan agama yang baik,so kalau dah tahu bergaul dengan bukaan muhrim itu haram mengapa lakukannya bukan? (tepuk dada tanya iman masing2 )

AKU BUKAN TOMBOY,TAPI AKU NI KASAR!
Yes i admit ! aku ni kasar...tengok dari jauh je dah tahu..haha..dari cara jalan..muka ala2 gengster! OHH ITULAH ANIS ! okey mama dah approve kan aku seorang yang agak kasar...bergurau pun kasar..(hello kasar i pn i tahu masak okey !! ko ada?? dan walaupun aku kasar tapi dalam hati ada air terjunbebe!! keje sentap sesorang)

AKU NI BUKAN MELAYU TERAKHIR !
Okey jalan macam lipas kudung,dengan langkah kaki seribu itu bukan melayu terakhir kan??Ala aku ni dah cuba berjalan ala2 mak kiah,mek jenab tp keras LOL!!mmg mak mertua blh reject terus,tkut nti anak dia jadi mngsa gengsterism! HAHA serius aku dah cuba practice make perfect jadi gADIS MELAYU TERKHIR BUT im failed ! SESIAPA BOLEH AJAR MAKAN BERADAB!

AKU NAK SUAMI BUKAN BOYFRIEND
Okey nak conclude kan semua statement diatas dengan..kata putus bahawa saya tak nak berboyfiend.Kalau dah sampai seru aku kawin jela..Allah ini sebaik2 perancang yang sudah merancang hidup,mati,rezeki dan jodoh kita..kalau Allah dah tetapkan kau jodoh aku..Aku terima dengan ikhlas hati..dan kau pun kenalah terima aku seikhlas hati jangan bercakap dimult je..nanti dah kawin,merungut pula!! Tapi.......kalau kita tak ada jodoh terimalah dengan penuh redha.Jodoh bukan milik kita..Dan kembalilah kepada pemberi cinta dan kasih sayang untuk mengubat hati yang kecewa tu .

AKU NAK PEMBIMBING AKU MAMPU UBAH AKU JADI WANITA SOLEHAH DAN SAKINAH
Part ni mesti jadi part susah bagi lelaki sekarang mahupun perempuan sekarang...Maybe lelaki sekarang pemikirannya open minded..tak kisah isterinya bermake-up keluar rumah,isterinya pakai baju tak cukup kain keluar rumah...tapi tahukan itu HARAM ! berhias hanya untuk suami??

Tiga golongan yang Allah tidak akan melihat (bermakna tiada bantuan dari dikenakan azab) mereka di hari kiamat : Si penderhaka kepada ibu bapa, si perempuan yang menyerupai lelaki dan si lelaki DAYUS” ( Riwayat Ahmad & An-Nasaie: Albani mengesahkannya Sohih : Ghayatul Maram, no 278 ) 


serius,aku mintak sangat lelaki yang boleh memimpin aku dan anak2 aku kelak dengan tunjukkan jalan ketakwaan Allah swt..okey bukan lah mintak suami Pak ustaz ke apa..cukup dia tegas bab2 solat,agama,hukum hakam..dan buka sekadar tegur sahaja.Dia pun haruslah melakukan suruhan Allah swt dan meninggalkan apa yang dilarangNya...Insyallah dipermudahkan segala urusan rumahtangga..sebab itu keluarga2 orang alim sentiasa bertahan sampai kecucu cicit,...sebab pegangan agama dalam keluarga sangat kuat..yang itu aku mahukan..kalau setakat kekayaan,kereta besar,rumah besar nothing to proud with it la...bukan boleh jadi saham akhirat bukan..


3 AMALAN DIBAWA MATI






1) doa anak yang soleh- maka ajarkan anak kita doa ibu bapa supaya doa ini sentiasa ada untuk kita.
2) ilmu yang dimanfaatkan- berkongsi dengan orang lain kebaikan dan ilmu yang bermanfaat
3) sedakah dan amal jariah-sedekah yang paling hebat adalah di mana apabila tangan kanan memberi tetapi tangan kiri tidak tahu langsung. Peruntukan duit untuk wakaf...hebat berkat wakaf ni....pahala yang berterusan.


Okiey dokie contohi si gadis sebaya aku ni 
video dia dilamar sang teruna pilihan ibubapa dia
dia bercinta selepas kawin tau 
IM PROUD WITH HER
aku teringin nak macam ni T_____T
love after married
sosuweetttt
nak pi blog dia klik bawah
:
:
:

Dena Bahrin Blog











Apa2 pun kita sebagai hamba Allah teruskan berdoa agar kita dikurniakan jodoh yang berkekalan dan menjadi teman hidup kita dalam susah mahupun senang


ok mengantuk dah awak..kite nak tidur

~WASALAM~






Terima Kasih kerana sudi terjah Belog Cik AMAL alang2 TEKAN LIKE sekali tak pun kumen lah sikit.. ♥♥Love U All Readers♥♥flying kiss untuk korang♥♥

No comments:

HAK MILIK TERCIPTA PELIHARA OLEH Cik Amal @ Copyright