Graphics Girly Graphics

Boleh tak kakak nak jadi cikgu..??


Setiap orang ada cita-cita masing-masing..ada nak jadi doktor,peguam,angkasawan, dan macam2 lg lah..Sejak kecik lagi mak bapa kita selalu berharap anak2 dia menjdi yang terbaik..dapat mencapai cita-cita yang mereka ingin capai tapi tak terlaksana..berbalik kepada tajuk diatas lah ye..dulu aku ni macam2lah cita-cita aku..nak jadi ahli bomba..jadi jurutera..nurse..baker..chef..alih2 amik diploma akaun..tak ada kaitan langsung dengan cita2 aku masa kecik..haha..

maybe masa stage kanak2 haluan kita nak mnuju alam pekerjaan masih luas..macam2 boleh kita nak terokai.Bila dah besar,dah dewasa...kita dah nampak haluan,potensi diri  kearah mana..bg aku ambil jurusan perakaunan bukn semudah yang disangka ye..kalau tak tak kan lah ada JABATAN AUDIT NEGARA..INSTITUT PERAKAUNAN NEGARA ,JABATAN AKAUNTAN NEGARA..tengok betapa tingginya martabat bidang perakaunan..aku tak pernah lagi dengar JABATAN PEMASARAN NEGARA..Hahh.so aku anggap bidang ni sgat sukar..so tak hairan lah bidang akaun ni antara bidang profesional paling laris.dan byak competitors dalm dunia pekerjaan..tapi nak jadi akauntan biasa mudah le..tapi nak jd profesional akauntan ko fikir sonang...belum bljar lagi..sijil profesinal2 akaun..mmg botak kepala dibuatnya (walaupun aku tak pernah amik lagi..heee~)

dah lari cerita pulak..nak dijadikan cerita..aku ada ckap dekat abah aku nak amik bidang perguruan lepas graduate degree..(walaupn perjalann dip msih blum hbis pn  lg..he~)

aku   : abah nanti akak nak jadi cikgu lah (sb aku nmpak kmampuan dan matlamat aku)
abah : hah nak jadi cikgu?? (sbnornye..pok aku ni teringin nak tgok aku jd akauntan..lalalala)
aku   : yelah..senang nanti dah kawin..tgok cikgu akaun akak .. sng je dia..pg mgajar blik tghri dpt jge  
               kluarga..hah kan senang.. (bunyi cam gatai nak kwin..tp aku ckp ni sb perancangan mse pjg..hee~)
abah  : ~diam membisu

Tapi aku dah nekad dah..itu yang terbaik..aku bukan tak nak jadi akauntan..tapi aku tahu life jadi akauntan tak macam orang lain..maybe kena banyak bahagikan masa..takut keluarga terabai..So kalau nak jadi isteri n mak mithali..kena banyak luangkan masa dengan keluarga..dah kalau jadi akauntan..masa kerja hampir 24jam..anak entah kemana..laki aku cari makan kat tempat lain..mmg tak pat cium syurga la aku ..apa2 pun aku hanya mampu berdoa..agar segalanya dipermudahkan urusan..aminn














Terima Kasih kerana sudi terjah Belog Cik AMAL alang2 TEKAN LIKE sekali tak pun kumen lah sikit.. ♥♥Love U All Readers♥♥flying kiss untuk korang♥♥

No comments:

HAK MILIK TERCIPTA PELIHARA OLEH Cik Amal @ Copyright